Sologami Nedir..?

 Sologami kelimesinin İngilizce aslı Sologamy yani bir kişinin kendisi ile evlenmesidir. Bu uygulamanın hukuki bir bağlayıcılığı olmasa da insanlar kendileri ile evlenirken gelinlik giymeyi (hatta yarısı gelinlik yarısı damatlık olan giysiler de giyilebiliyor), yüzük takmayı hatta bir düğün ile evliliklerini kutlamayı, pasta kesmeyi ihmal etmiyorlar. Bazı törenlerde kendisine sevgisini ifade edebileceği bir ortam da sağlanıyor. Bir ayna ve bir mum ile kendisine olan sevgisini dile getirebiliyor. Sologamide kendiniz dışındaki romantik ilişkileri tamamen hayatınızdan çıkarmanız gerekmiyor. Sadakat algısı sologami için çok daha farklı. 

Sologami ilk olarak 1993 yılında kendisi ile evlenen Linda Baker tarafından ortaya atıldı. 2017 yılında Kuzey İtalya'nın Lissona kasabasında spor salonu hocası olan 40 yaşındaki Laura Mesi kendisi ile evlendi. Düğününe 70 kişi davet etti ve yüzüğünü kendi parmağına takarak ve bir arkadaşına nikahını kıydırarak evliliğini kutlamış oldu. Düğünü için 10 bin Euro harcamış. Kendisi ile evlendikten sonra balayına çıkan Mesi şu sözleri söyledi; "Bu yaşıma geldim hala mavi prensimi bulamadım. Çaresiz kalınca kendimle evlenme kararı aldım. Bunun için de bir düğün yapmam gerekiyordu. Herşeyi yasal nikaha göre düzenledim. Nedimelerim bile oldu. Şimdi evlilik müessesesinde kendi kendimden sorumluyum ve çok mutluyum."  İşte bu düğünden kareler..




Sologami destekçileri insanın kendine değer vermesi, daha mutlu bir yaşam sürmesi, adeta bir güçlenme hareketi olarak görüyor. Sologamiyi insanların başkalarıyla evlenme fikrini kabul etmeme hakkı olduğunu savunuyor. Bunun kesinlikle bir hastalık yada bunalım hali olmadığını söylüyorlar.

Sologami karşıtlarına göre ise kendini beğenmişlik, narsistik bir hastalık. 

Sologamiyi ticarete dökmüş olan çift ise Jeffrey Levin ve Bonnie Powers oldu. Çiftin IMerriedMyself türkçesi kendimle evlendim olan bir internet siteleri var.  Kendisi ile evlenecek insanlar için büyük destek sunan çift düğün pastası, davetiyeler, tebrik kartları, düğün müzikleri gibi birçok konuda yardımcı olarak bir 'kendi kendine evlenme kiti' oluşturuyorlar.

Yorumlar

  1. valla bazı kişilerle evlenmektense kendi ile evlenmek çok daha mantıklı geldi bana şu an.. konsepti biliyorum ama bu kadar popüler olduğunu duymamıştım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle.. bazı kişiler konusunda aynı fikirdeyiz..

      Sil

Yorum Gönder