Spor Yaparken Bunlara Dikkat..




1. Spora başlamadan önce 1 saat yemek yememiş olmanız gerekir. Mideniz doluysa spordan istediğiniz verimi alamazsınız.

2. Spor yaparken rahat kıyafetler ve ayakkabı seçmelisiniz. 

3. Bolca su tüketin. Spor yaparken oldukça ter ve su kaybederiz eğer vücudumuzun ihtiyacı olan suyu karşılamazsan halsiz düşebiliriz.

4. Spor yapmadan önce cildinizde makyaj varsa temizleyip spora başlayın. Spor esnasında gözenekleriniz açılmasına engel olan makyaj aynı zamanda terle birlikte çirkin bir görüntü oluşturabilir.

5. Sakatlanmalardan kaçınmak için mutlaka ama mutlaka ısının. Spor sakatlanmalarının birçoğu ısınmadan yapılan hareketlerden kaynaklıdır.

6. Spor esnasında fazla mola vermeyin. Bu vücudunuzun soğumasına neden olur ve yağ yakımını yavaşlatır. Set aralarınız en fazla 1-2 dakika olmalıdır.

7. Sporda kendinizi motive etmek için birçok yöntem kullanabilirsiniz. Aşırı tüketime neden olmadan kendinize yeni spor kıyafetleri alabilirsiniz, grup derslerine katılabilir veya en basitinden sizi motive eden müzikler dinleyerek sporu daha eğlenceli bir hale getirebilirsiniz.

8. Düzenli spor yapmaya çalışın. Haftanın en az 3 an fazla 5 günü spor yapmaya çalışın. Kaslarınızı dinlendirin bütün hafta boyunca spor yapmak yerine kendinize 1-2 gün tatil vermeniz veriminizi arttıracak ve kaslarınızın dinlenmesini sağlayacaktır. 

9. Spordan sonra mutlaka esmene ve soğuma egzersizleri yapın. Kaslarınız uzasın ve rahatlasın. Bunun vücudunuza ne kadar iyi geldiğini o an hissedeceksiniz.

10. Spor sonrası beslenmenizde spor kadar önemlidir. Protein ve karbonhidrat dengenizi sağlamanız gerekir.

Yorumlar